Arrived in the most wunderful city of the world! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Meike Woerkum - WaarBenJij.nu Arrived in the most wunderful city of the world! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Meike Woerkum - WaarBenJij.nu

Arrived in the most wunderful city of the world!

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

12 December 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het eerste bericht vanuit Kaapstad!! Heb helaas niet eerder de tijd gehad om jullie weer te voorzien van nieuw literatuur. Maar hier komt het.

Wil toch even beginnen met het hoogtepunt van de afgelopen 5 dagen en dat was toch wel de Memorial voor Nelson Mandela gisteren in het stadion van green Point. De kaartjes hiervoor waren gratis maar deze moest je wel vantevoren halen. Helaas waren de kaartjes al snel uitverkocht, terwijl er maar liefst 50.000 kaartjes beschikbaar waren. Dit geeft wel weer aan hoe belangrijk hij is voor Zuid-Afrika. Toch wouden we proberen om nog binnen te komen en we hadden weer geluk hoor.. door een lieve glimlach een bewaker zover gekregen om ons binnen te laten. Vervolgens het stadion in wat echt geweldig mooi is. in het stadion hebben we een plekje gezocht om te kijken naar het concert maar ook naar al de mensen, blanken en zwarten, armen en rijken, wat was dat bijzonder. Zoveel verschillende emoties bij de mensen, ze waren aan het dansen, lachen maar ook zag je verdriet. We mochten genieten van FreshlyGround mijn favoriete Afrikaanse band, wat zijn zij goed zeg. Daarna nog een aantal goede gospelkoren gehoord, typisch Afrikaans.

Maar goed even terug naar het begin van mijn reis. Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zo ver! De grote reis gaat eindelijk beginnen! 'S ochtends heb ik mijn appartement overgedragen aan Evelien en daarna afscheid genomen van mijn ouders. Om stipt 12.00 uur ging de toeter en daar was het wegbreng comite! Nog snel een bakkie om vervolgens de rit naar Schiphol af te leggen.  Maar we waren Eersel nog niet uit of ik ontving een melding via de Schiphol App dat, ja je zult het niet geloven, mijn vlucht is geannuleerd naar Londen waar ik moet overstappen. We zijn meteen naar het reisbureau in Eersel gegast om te kijken of we nog iets om konden boeken. Wat bleek erg lastig te zijn.. het reisbureau adviseerde me om toch naar schiphol te gaan om te kijken of we daar nog wat konden regelen. Maar ik moest in mijn achterhoofd houden dat er een mogelijkheid zou zijn dat ik pas op zondag zou kunnen vliegen. Uiteindelijk na een wachtrij van ongeveer 2 uur kon ik alsnog naar Londen maar dan met KLM ipv BA (British Airways). Ik was zo blij dat ik kon gaan want je bent zo lang bezig met de voorbereidingen en al, i was ready to leave.

Na een korte vlucht van een uurtje naar Londen met een gezellige buurman heb ik al mijn eerste Engelse gesprekken kunnen oefenen. Op Londen Heathrow in een pub beland met een bord Fish & Chips natuurlijk en een lekker wijntje zodat ik met een goed gevulde maag mijn reis kon vervolgen. Vliegtuig voedsel is toch niet zo'n mijn ding. Op zondagochtend om 11.00 uur lokale tijd (1 uurtje tijdsverschil) landde ik op Cape Town International Airport. Ik werd opgehaald door Jeroen van 4exchange. ik kreeg meteen een simkaartje met afrikaans nummer, dus als je me wilt bereiken, +27(74)5095945. We reden de parkeergarage uit om richting het studentenhuis te gaan waar ik de komende 2 maandjes zal wonen. Toen we eenmaal buiten waren wist ik het weer... wat is Kaapstad toch een mooie stad!! Het voelde al meteen alsof ik thuis kwam. Geluksmomentje! De mensen, het weer, ik kan het niet met woorden uitleggen aan jullie maar hoop met fotos en mijn verhalen jullie een beetje een indruk te geven van deze wereldse stad.

Aangekomen in het studentenhuis vol met Nederlanders werd ik ontvangen in een leuke groep van 8 personen. Jongens en meiden tussen de 20 en 25 jaar dus ben gelukkig niet de oudste van de groep. Ze gingen 's middags naar een beachparty bij Shimmy Beach Club of ik zin had om mee te gaan.. nou daar heb ik nog geen seconde overnagedacht.. ofcourse. Je zult het niet geloven er kwam een Nederlandse dj draaien en wel Bakermat. Ben je aan de andere kant van de wereld, zie je overal Nederlanders. Met zijn tienen de taxi in, waar je eigenlijk maar met vijf personen in kan, is heel normaal hier. Nadat Bakermat zijn laatste plaatje had gedraaid kwam Goldfish draaien! Heel bekend dj duo hier in Zuid Afrika en toen ging het helemaal los!! Echt super vette muziek! Maar ik merkte toch wel dat ik nog erg moe was van de reis dus ben lekker op tijd mijn bedje ingedoken. 

Maandag mijn eerste schooldag op Cape Studies. Het is ongeveer 10 minuutjes lopen vanaf mijn huis naar school. Een fijne wandeling in de zon in een super mooie wijk, Green Point. Geluksmomentje 2! ;). Om 8 uur had ik een examen om mijn engelse niveau te bepalen zodat ze me in kunnen delen in een juiste klas. Zoals verwacht was mijn Grammatica niet zo goed als het spreken maar werd toch ingedeeld op een redelijk hoog niveau. Ik zit in een klasje met 5 personen. 2 Braziliaanse vrouwen, 1 Duits meisje even oud als mij en 1 man uit Venezuela. Allereerst hebben we 2 uur gramma, daarna 2 uur Skills. In de lunchpauze loop ik lekker terug naar huis om te lunchen want heb 40 minuutjes de tijd. En het is zo leuk om hier te wandelen.. langs het WK stadion over Main Road. Heerlijk. In de middag heb ik nog 2 uur conversation classes. We praten dan over allerlei recente zaken.. dood van Mandela,  armoede, criminaliteit etc. Oja, op school mag alleen Engels gesproken worden. Ik heb al veel interessante mensen ontmoet daar. Savonds zijn we weesten uiteten met 5 meiden bij een leuk restaurantje in Tamboerskloof, ook een hele mooie wijk. En het eten is zo lekker en goedkoop hier! Dus ik heb me woensdag maar meteen ingeschreven samen met een huisgenootje bij de sportschool Zone Fitness in Cape Quarter, ligt nog net iets voor de stad. Dat maakt Kaapstad ook heel bijzonder de variatie in mensen.

Woensdag middag ben ik na school naar Waterfront gelopen dat is echt een hele mooi plek, wel heel toeristisch maar dit maakt het niet minder magisch. Overal heb je leuke winkeltjes, marktjes, straatartiesten en restaurantjes. De tafelberg (Table Mountain) zie je eigenlijk overal vanuit de stad, dit is een enorme berg die ook Waterfront weer een extra dimensie geeft. Ik heb natuurlijk ook weer een klein beetje geshopt, ik heb me ingehouden hihi want ben er pas net en heb nog wel even te gaan. En 's avonds weer heerlijk gegeten met 2 meiden bij Hudsons in Green Point. Overheerlijke salade! Jammie.

Ik voel me echt thuis hier in Kaapstad, het leven is hier zo mooi! Als ik op het balkon sta en de zee zie.. i feel so blessed for everything. Ik zie nu natuurlijk alleen de mooie dingen van Kaapstad maar dat zal straks wel anders worden als ik de townships in ga! Dus nu vooral nog even genieten! Ik heb helaas nog maar weinig van de stad gezien want ik ben iedere dag nog druk geweest met school en huiswerk maar in het weekend wil ik de stad maar eens in gaan.

Ik hoop dat ik jullie weer een beetje op de hoogte heb gebracht van mijn tijd tot hier tot nu toe. Ben vast van alles vergetem te vertellen maar iedere dag is ook zo bijzonder dus zou nog wel even door kunnen gaan.

Liefs Meik

  • 12 December 2013 - 20:25

    Anne-Marie:

    Hoi Meike
    Leuk om wat te lezen, over hoe het gaat
    Nog veel plezier en tot het volgend reisverslag
    Groetjes, Anne-Marie

  • 12 December 2013 - 20:38

    Evelien:

    Wauw wat leuk om te lezen meid dat je je al thuis voelt... Ik ook in jou stekkie! :) Succes nog daar, straks lul je ze hier allemaal onder tafel in het Engels! ;) Enjoyyy x

  • 12 December 2013 - 21:18

    Katelijne:

    Hey Meike,
    Mooi verslag van de afgelopen dagen, fijn om te lezen dat je zo geniet!
    Have fun............... en vergeet je huiswerk niet te maken ;-)
    xkat

  • 12 December 2013 - 22:11

    Nancy:

    Klinkt goed meis! Fijn dat de reis verder goed is gelopen en je een warm welkom hebt gekregen. Ben heel benieuwd naar de fotos en de rest van de verhalen.

    Gr nens en jack en dikke knuffel van Stan

  • 13 December 2013 - 12:49

    Niky:

    Super gaaf meis!! Een heel mooi begin van je reis daar.
    Klinkt super gaaf, en ook echt geweldig dat je meteen zon feestje hebt. Kan ook niet anders ;)
    Het begin in Eersel was niet het beste, maar de rest is meer dan goed gekomen lees ik. Geniet ervan!!!!
    En stuurt snel fotos ;) xxxx Nik

  • 14 December 2013 - 12:26

    Renee:

    Hey meis!!

    Het klinkt echt super!! Leuk om je verhalen te lezen!! :) Gelukkig is de reis na Schiphol verder goed verlopen en fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt, en leuke mensen hebt ontmoet!! :) Ik ben erg benieuwd naar de foto's!! Geniet ervan en heel veel succes met school!!

    xxx Renee

  • 14 December 2013 - 13:48

    Jacqueline En Leo:

    Hallo Meike,

    Klinkt goed allemaal ! Heel veel plezier daar en succes met je studie.

    Groetjes

  • 15 December 2013 - 10:30

    Abbekerk Van Workum:

    Hoi Meike

    Geweldig wat je allemaal meemaakt en er zal nog wel veel meer komen.
    We vinden het leuk om het allemaal bij te houden.
    De groetje van van Lex en Anneke.



  • 17 December 2013 - 08:18

    Jolanda Verdegaal:

    Hoi Meike,

    Super gaaf! Heel bijzonder om te lezen! Wow wat maak jij wat mee zeg. Goed dat je zo geniet, lekker blijven doen. Het is je gegund.

    Veel plezier en succes nog, deze tijd zul je nooit vergeten.

    Liefs, Jolanda

  • 20 December 2013 - 14:35

    Hetty Scheepers:

    Hoi Meike,

    Super tijd toegewenst!! Fijne feestdagen en een geweldig 2014!!

    Hetty

  • 26 Oktober 2015 - 14:45

    Kiki :

    Hoi Meike,

    Heb jij toevallig nog contactgegevens van de eigenaar van het Green Point Studentenhuis?
    Zou je die mij willen sturen?

    Alvast heel erg bedankt!

    Groetjes Kiki

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Actief sinds 24 Okt. 2013
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 20767

Voorgaande reizen:

07 December 2013 - 17 Maart 2014

Life in Cape Town

Landen bezocht: