Laatste dagje voor vertrek - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Meike Woerkum - WaarBenJij.nu Laatste dagje voor vertrek - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Meike Woerkum - WaarBenJij.nu

Laatste dagje voor vertrek

Door: Meike van Woerkum

Blijf op de hoogte en volg Meike

06 December 2013 | Nederland, Eersel

Hoihoi,

Het aftellen voor mij is dan nu toch echt begonnen! Nog maar 1 nachtje slapen en dan stap ik morgen 7 december in het vliegtuig om vanaf Schiphol via Londen op de eindbestemming Kaapstad te arriveren. Waar ik de komende 3,5 maand zal verblijven.

Maar gisteren zat ik toch sprakeloos op de bank toen mij het schokkende nieuws bereikte dat Nelson Mandela om 20.50 uur op 95 jarige leeftijd is overleden! De oud president van Zuid-Afrika had al lang gezondheidsproblemen. Hij streed tegen de apartheid en werd vervolgens 27 jaar gevangen gehouden op Robbeneiland. In 1994 werd hij gekozen als president, hij zette zich in voor mensenrechten van het volk. Hij zal hoogstwaarschijnlijk volgende week zaterdag begraven worden in de plaats waar hij opgegroeid is. Het hele land is in rouw om het overlijden van deze held, want dat is hij! Nelson Mandela R.I.P. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat zijn voor mij om straks in ZA te zijn en dit van dichtbij mee te maken! Ik denk dat dit een heel bijzondere ervaring gaat worden. Ik hou jullie zeker op de hoogte hierover!

Even een korte samenvatting van hoe mijn laatste weekje in NL is geweest! Vrijdag heb ik mijn laatste werkdag gehad bij Ballast Nedam. Van de collega's een donatie van maar liefst 300 euro in ontvangst mogen nemen voor de Amy Biehl Foundation. Echt top!! Maar helemaal de laatste x dat ik ze zag, was het niet want zondag heb ik een super super super afscheidsborrel (feestje) gehad!!

Mijn ouders hadden een borrel georganiseerd voor me bij de sportschool Fit Factory in Eersel. Al mijn vrienden, familie en collega's waren gekomen om nog een x samen te proosten. Vond het heel fijn dat iedereen er was! En wat was het weer gezellig.. lekker hapjes, drankjes, muziek en een hoop leuke gesprekken. Pap, Mam en de Fit Factory bedankt hiervoor!!

De volgende ochtend was het helaas weer vroeggg en met nog enige last van de genuttigde drankjes van gisteren, moest ik toch echt richting Den Haag om eindelijk mijn Visum op te gaan halen. Maarr ik heb hem in the pocket, het stelt niet veel voor het papiertje maar it makes me very happy! Check. Die kan weer van mijn to do list af.

Ik wil alle donateurs alvast via deze weg bedanken ik heb maar liefst 1.325 euro opgehaald voor de stichting!! Dit had ik echt niet durven hopen.. ik kan met dit bedrag zoveel betekenen voor de kids daar! Ik hou jullie natuurlijk allen op de hoogte waaraan ik het bedrag ga besteden als ik daar ben! Ook heeft PSV nog spulletjes gesponsord (tandenborstels, puntenslijpers, pennen, schriftjes, stickers etc.) die ik aan de kinderen daar kan geven.

Dit was mijn laatste verslagje vanuit NL! Alvast in het Afrikaans: totsiens!

Liefs Meike

  • 06 December 2013 - 13:06

    Eline:

    Hey Meike! Heel veel succes en plezier met deze super mooie reis!! Geniet van elke ervaring. Ik ben benieuwd naar je reisverhalen!! Fijne vlucht!! Xxx Eline

  • 06 December 2013 - 13:13

    Ange:

    Meike, heel veel plezier op je grote reis! 3,5mnd weg van huis is niet niets maar je zult het geweldig hebben!

    Gr. (Je oud collega) Ange

  • 06 December 2013 - 14:34

    Nancy:

    Meike wat goed dat bedrag zeg! Daar zullen ze heel blij mee zijn! Super.

    Ik denk dat het inderdaad een hele ervaring zal zijn rondom het overlijden van Nelson Mandela. Wel heel bijzonder.

    Nu komt het wel heel erg dichtbij. Ik weet zeker dat hete en mega levenservaring zal zijn. Hetz al af en toe heel zwaar zijn en confronterend, maar er zullen ook hele mooie en leuke momenten zijn. Al met al zul je daarna terugkijken op een geweldige leerzame ervaring en die pakken ze je nooit meer af.

    Zo heb ik in ieder geval mijn verre trip van 9 maanden ervaren! En ben er alleen maar beter van geworden!
    Houd in je achterhoofd als je het even heel moeilijk hebt: alles komt goed! Zo niet? Aan alles komt een eind en elk eind is een nieuw begin!!!!


  • 06 December 2013 - 18:05

    Lenneke:

    Lieve lieve meik!

    Wil je zo via deze weg ook nog een keer super veel succes maar vooral veel plezier wensen!!
    Jij gaat dat super goed doen, daar heb ik 't volste vertrouwen in!

    Kanjer zet 'm op! En blijf je zo volgen!

    Liefs Lenneke

  • 07 December 2013 - 10:37

    Mama:

    Hey Meisje wens je een hele goede reis en ben super trots op. Pas goed op jezelf.
    En geniet van alle nieuwe dingen en ervaringen die je daar op doet.
    Ik zal je missen meisje maar heb er alle vertrouwen in dat het goed zal gaan.
    Dikke knuffel Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Actief sinds 24 Okt. 2013
Verslag gelezen: 923
Totaal aantal bezoekers 20766

Voorgaande reizen:

07 December 2013 - 17 Maart 2014

Life in Cape Town

Landen bezocht: