The First Message!!!! - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Meike Woerkum - WaarBenJij.nu The First Message!!!! - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Meike Woerkum - WaarBenJij.nu

The First Message!!!!

Door: Meike van Woerkum

Blijf op de hoogte en volg Meike

06 November 2013 | Nederland, Eersel

Hallo nieuwe lezers! Allemaal van harte Welkom!

Hier is ie dan, mijn eerste berichtje op mijn blog “Life in Cape Town” maar zeker niet mijn laatste! Het hele avontuur moet zelfs nog gaan beginnen, maar ik wil jullie toch alvast wat vertellen over de reis die ik ‘heel’ binnenkort ga maken!

Dus voor alle geïnteresseerden, regelmatig zal ik een nieuw verhaal posten op deze blog zodat jullie op de hoogte zijn van alles wat ik de komende 3,5 maand ga beleven! Als ik hier tenminste tijd voor heb, al lijkt het me erg leuk om jullie een beetje jaloers te maken als ik op het strand lig met 25 graden onder het genot van een lekkere cocktail! Maar dat is natuurlijk niet de reden van mijn reis naar Zuid-Afrika! Want zoals jullie wellicht al vernomen hebben of misschien ook niet.. Op zaterdag 7 december vertrek ik naar Zuid-Afrika!! En wel naar Kaapstad voor zo’n 3,5 maand.

Mijn reis zal vanaf Schiphol (waar waarschijnlijk de nodige traantjes gaan vallen) via Londen naar Kaapstad gaan waar ik op zondag 8 december het vliegtuig uit rol! Die dag erna begin ik meteen met een intensieve Engelse studie van 6 weken op een Afrikaanse school. Maar tot mijn grote geluk hebben ze in Kaapstad ook Kerstvakantie (al zal dat zeker geen witte kerst worden, GELUKKIG). En laat er nou net in die 2 weken een vriendin op bezoek komen in Kaapstad, heel toevallig ;)! We gaan dan een weekje backpacken om daarna NYE te vieren in Cape Town!

Tijdens mijn studie verblijf ik in een studentenhuis in de wijk ‘Green Point’ waar de school ook ligt, wel zo makkelijk aangezien het toch niet altijd even veilig is om alleen over straat te gaan. Voor de voetbalkenners: In ‘Green Point’ ligt ook het enorm grote Voetbalstadium waar het WK plaatsvond in Zuid-Afrika (2010 geloof ik, but i’m not sure, dat wil dus wel weer zeggen hoe een goede voetbalkenner ik ben).

In februari verhuis ik naar een studentenhotel in een andere wijk. Ik start dan ook met het vrijwilligerswerk voor de Amy Biehl Foundation! Hier heb ik zo ontzettend veel zin in! Al moet ik zeggen, ik vind dit ook wel heel erg spannend. Ik ga allerlei naschoolse activiteiten doen met kinderen tussen de 6 en 12 jaar oud op een naschoolse opvang in een van de vele Townships in Kaapstad. Ik zal ingezet worden op verschillende locaties, het is maar net waar mijn hulp het hardst nodig is! En Kaapstad heeft helaas nog al wat Townships! Ik wil heel, heel, heel graag een mooi bedrag meenemen wat ik ter plekke kan besteden om deze organisatie en kinderen te steunen. Ik zal als ik daar ben bekijken waar nog een te kort aan is.. Dus ik heb jullie hulp heel hard nodig! Zie mijn sponsorbrief!! Uiteraard deel ik jullie allen mee waaraan ik het bedrag ga besteden!

Zo, ik zie dat ik alweer een heel verhaal heb geschreven, terwijl dit helemaal niet de bedoeling was! Zal wel komen omdat ik zo enthousiast ben. Echter heb ik laatst ook een interview gehad voor het lokale blaadje: “De Uitstraling”. Dus voor wie het leuk lijkt, ik heb een pdfje toegevoegd aan dit reisverslag.

Momenteel ben ik nog druk bezig met het visum. Ik heb de gezondheidsverklaring binnen, de longfoto is genomen en ja mensen, wees gerust, ik heb mijn verklaring van Goed Gedrag ook gekregen! (zo ik ben jullie vast voor, haha!)Dus eind deze week nog een x naar de Ambassade van Zuid-Afrika om dan het visum definitief aan te vragen. Nu nog een aantal spuitjes bij de huisarts laten zetten, voor ziektes waar ik nog nooit van had gehoord en i’m ready to go!!
Cape Town, see you in 4,5 week!!

Liefs Meike

  • 06 November 2013 - 16:49

    Kristel Mitchel Estelle:

    Wauwwww gaaf zeg Meike!! Heel veel plezier daar!!
    Xx van ons

  • 06 November 2013 - 16:49

    Kristel Mitchel Estelle:

    Wauwwww gaaf zeg Meike!! Heel veel plezier daar!!
    Xx van ons

  • 06 November 2013 - 16:49

    Kristel Mitchel Estelle:

    Wauwwww gaaf zeg Meike!! Heel veel plezier daar!!
    Xx van ons

  • 06 November 2013 - 16:53

    Mayke Van Trier:

    Heel erg gaaf Meike!! Wist helemaal niet dat je dit ging doen. Wens je heel veel succes en heel veel plezier, maar weet zeker dat dat helemaal goed gaat komen. Ik zie de fotootjes wel voorbij komen! ;) Ennuuuhh nu komt er nog niets van dat afspraakje van ons, dus laten we die daarna maar doen dan, haha! Liefs!!

  • 06 November 2013 - 18:46

    Mira:

    Veel plezier en succes meis ! x

  • 07 November 2013 - 06:52

    Peggy Meijer:

    Hallo Meijke, we kennen elkaar niet persoonlijk kreeg je reisverslag via Kevin onder ogen( mijn neef) en kon het niet laten te reageren, heb namelijk zelf zeker een jaar of 6 een app gehad in Cape Town en wel in Sea Point. Je gaat naar een hele mooi plekje Zuid Afrika en weet zeker dit wordt een onvergetelijke ervaring en je zult zeer zeker wederkeren naar Zuid Afrika.zou je toch een paar tipjes me willen geven Green Point is tamelijk onveilig voor al s'avonds, Sea Point ook niet echt aan te raden om daar te gaan wandelen, Camps Bea fantastisch strand ook de restaurant zijn hier top en s'avonds de terrasjes, worden veel reclame shoots opgenomen ontzettend leuke plek to be, Waterfront kei leuk groot shopping centrum met openluchttheater en heel veel straat muziekanten en een heuse pannekoekenhuis en fantastische restaurants, zo kan ik nog wel heeeeel lang doorgaan weet niet of je het wel op prijs stelt maar wens je een fantastische tijd en mocht je nog het een en ander willen weten je hebt mijn emailadres.Hoop niet dat je mijn reactie vervelend vindt. Hele hartelijke groeten en wens je een geweldige tijd in Cape Town. Groeten Peggy !

  • 08 November 2013 - 09:20

    Kat:

    Hey Meike, Leuk geschreven. Fijn dat ik je zaterdag nog zie voordat je gaat, kunnen we nog even proosten op je avontuur. Ik ga je berichten zeker volgen!
    xKat

  • 18 November 2013 - 13:59

    Anne Van De Ven:

    Heel veel succes en plezier Meike! Knap dat je dit gaat doen!

  • 02 December 2013 - 13:32

    Judith Gijsbers:

    Hoi meike, nou wat gaaf zeg!! Super dat je het gaat doen, heel veel plezier ! Grt Judith

  • 02 December 2013 - 14:43

    Nancy:

    Nog een klein weekje! Spannend!!!

  • 06 December 2013 - 12:50

    Marijke:

    Nog eventjes lieffie, spannend!!!
    Ga heel veel aan je denken, en daarna kom ik gewoon naar je toe. Trots op je schat! Ly!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Actief sinds 24 Okt. 2013
Verslag gelezen: 945
Totaal aantal bezoekers 20760

Voorgaande reizen:

07 December 2013 - 17 Maart 2014

Life in Cape Town

Landen bezocht: